Tilaus- ja toimitusehdot

Diagno Finland Oy:n tilaus-, toimitus- ja myyntiehdot

Nämä ehdot koskevat Diagno Finland Oy:n (jäljempänä "Diagno" tai "me") kanssa käytävää kauppaa ja sopimuksia. Tilatessa tuotteita verkkokaupastamme tai muutoin käyttäessä palveluitamme, sitoudut näihin ehtoihin.

1 Yleiset sopimusehdot

Noudatamme Teknisen kaupan jäsenenä myynnissämme ja palveluissamme toimialallemme tyypillisiä Teknisen kaupan yleisiä myynti-, toimitus- ja takuuehtoja.

Teknisen Kaupan yleiset myyntiehdot 2010  51 KB

Teknisen Kaupan palveluiden yleiset toimitusehdot 2010 113 KB

Teknisen kaupan korjaamolaitteiden yleiset takuuehdot 2011  45 KB

2 Verkkokauppa yleisesti

Verkkokaupassa olevien tuotteiden hinnat on esitetty euroina (€). Hinnat ovat yleisesti B2B-kaupassa käytettyjä alv 0 % hintoja. Pidätämme oikeuden tehdä tuotteisiin hintamuutoksia sekä mahdollisuuden peruuttaa kauppa tilanteissa, joissa tuotteen hinta on vääristynyt järjestelmässä olleen vian takia, tai Diagno:n tavarantoimittaja nostaa tuotteen hankintahinnan merkittävästi korkeammaksi verratessa aikaisempaan Diagno:n hankintahintaan.

3 Tehtyjen tilausten toimitusaika

Tilaukset käsitellään viipymättä ja siinä järjestyksessä, kun ne saapuvat meille. Kuitenkin viimeistään seuraavana arkipäivänä. 

Tilauksen tuotteen saatavuus varmistetaan. Saatavuuden varmistuttua tilausvahvistus (lähete) luodaan, ja se lähetetään tilaajalle tilaajan verkkokaupassa määrittämään sähköpostiin. 

Varastossa olevien ns. pienempien tilattujen tuotteiden toimitusaika vaihtelee asiakkaan maantieteellisestä sijainnista riippuen 1-3 arkipäivää. Suuremmissa koneissa ja laitteissa tilataan erillinen rahti. Toimitusaika voi olla kuljetusliikkeestä riippuen 4-5 päivää. 

Mikäli tuotetta ei ole varastossa, siitä informoidaan tilaajaa sähköpostitse. Tuotteen arvioitu toimitusaika kerrotaan sähköpostiviestissä. 

Toimitusaika vaihtelee toimittajittain. Toimitusaika on arvioitu aika tuotteen toimitukselle. Toimitusaika-arvio ei sido myyjää välillisesti eikä välittömästi korvaamaan tilaajalle aiheutuneita vahinkoja, tappioita tai kuluja toimituksen viivästyessä annetusta arvioista.

4 Toimitustavat

Diagno käyttää Postin pakettipalveluja sekä rahtiliikkeiden kuljetuspalveluja toimittaessaan tuotteita asiakkailleen. Pienemmät alle 35 kg painavat paketit toimitetaan pääsääntöisesti postin pakettipalvelujen avulla.

Yli 35 kg painavat suuremmat paketit vaativat erillisen rahdin tilauksen. 

Lopullinen kuljetushinta ja käsittelykulu ilmenee tilausvahvistuksesta(lähete), joka lähetetään tilaajan verkkokaupassa antamaan sähköpostiin 1-2 arkipäivän sisällä.

Suurempien tilauksien rahtikuluja voidaan tiedustella ennakoivasti etukäteen Diagno:n korjaamolaitemyynnin sähköpostiosoitteesta myynti@diagno.fi.

5 Tilauksen maksaminen

Asiakkaidemme luottokelpoisuus tarkastetaan, mikäli kyseessä on uusi asiakas. Diagno:lla on yleisesti käytössä laskutus 14 vrk maksuajalla. Tilaukselle voidaan edellyttää myös ennakkomaksua.

6 Peruutus ja palautus

Asiakkaalla on mahdollisuus perua tilaus tilausvahvistuksen saatuaan, mikäli se ei ole sisällöltään tai hinnaltaan sama, kuin asiakkaan verkkokaupasta tilaama tuote.

Tuotteiden palautuksista tulee aina sopia korjaamolaitemyynnin edustajan kanssa. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäiskunnossa ja soveltuvuudeltaan uudelleenmyyntikelpoisia, ja ne tulee palauttaa ehjässä edelleen hyödynnettävässä kunnossa olevassa alkuperäispakkauksessaan.

Jos tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, tuotteen rikkoutumiseen liittyvät käytännöt käsitellään Diagno:n ja kuljetusliikkeen välillä. Diagno ei vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamia välittömiä tai välillisiä kuluja asiakkaalle.

Mikäli asiakas peruu tekemänsä tilauksen sen jo lähdettyä toimitukseen Diagno:n varastosta, palautuksesta aiheutuneet toimituskulut peritään tilaajalta.

7 Palvelualue

Diagno toimittaa tuotteita koko Suomen alueelle. Suomen ulkopuolelle tuotteita ei voi tilata lukuunottamatta Ahvenanmaata.