Kaltevuusmittalaite ROE 3018 3018-10

Kallistusmittalaitteella ROE 3018 voidaan kätevästi mitata ajoneuvon alustakomponenttien kulmat. Esimerkkeinä mittauskohteista etupyörän alatukivarren Y-akselin suhteen ja takapyörän vetoakselin asento niin ikään Y-akselin suhteen. Mitattuja arvoja X-akselin ja siihen liittyvän Y-akselin suhteen voidaan käyttää ohjauskulmien ja alustageometrian säädössä.

Mikäli Y-akselin poikkeama on enemmän kuin +/-7°, mittausvirheiden välttämiseksi mittaustulokset esitetään näytöllä himmennettynä. Selkeyden varmistamiseksi mittaustulokset näytetään asteen desimaalilukuina.

Lisää tarjouspyyntöön
kpl
Lisätty tarjouspyyntöön!
Koriin lisäys epäonnistui.

• CE-sertifioitu, suojausluokka IP43
• Syöttöjännite: 3.6 V – 6V, 0,8W (3 x Mignon AA, 1.2V / noin 1500 mAh
• Kulmamittausalue: X +/- 30°, Y +/- 7°, tarkkuus: +/- noin 0,1°
• Varustus: Mini-USB-johdin tiedonsiirtoa varten
• Verkko-osa vain (akku)paristojen lataamiseen (12V/250mA)

Huom. ei sisällä adapteria 09606-50, joka tilattava erikseen.

Merkki Romess
Koko (K x L x P) 120 x 380 x 450 (laukun mitat) 120 x 400 x 455 (kuljetuspakkauskoko) mm
Laitteen mitat (p x l x k) 160 x 75 x 30
Paino Pakkauksen paino 2.5 kg - Laitteen paino 2.1 Kg

Rakenne ja toiminta

Kallistusmittalaite ROE 3018 koostuu kädessä pidettävästä, näppäimistöllä ja grafiikkanäytöllä varustetusta yksiköstä ja siihen kierrekaapelilla yhdistetystä tunnistimesta, joka kykenee mittaamaan kulman kahteen tasoon (X ja Y).

Laite on suoraan käyttövalmis, sillä tunnistin pitää automaattisesti vaakatasoisen nollalinjan. Laite ei tarvitse säännöllisiä sertifiointitodistuksia johtuen sen itsekalibroivista ominaisuuksista (katso käyttöohjeet).
Mittausalue on +/- 30° X-akselin suhteen ja +/- 7° Y-akselin suhteen.

Etupyörän alatukivarren kallistuskulman määrittämiseksi tulee tunnistin asettaa tasaiselle alustalle (mittauspiste), jossa saatetaan mahdollisesti tarvita adapterilevyä. Laita tunnistin tasaiseen kohtaan, jolloin mittaustulos esitetään näytöllä, ja paina ”Save”-painiketta (tallennus). Suorita mittaus ajoneuvon molemmilla etupyörillä ja ota huomioon, että tunnistimen kierrekaapeli aina osoittaa ajoneuvon keskikohtaa päin. Tällä tavoin tunnistin pystyy jouhevasti erottelemaan positiiviset ja negatiiviset arvot.

Takapyörän vetoakselin mittauksessa ei tarvita adapteria; jos vetoakselin halkaisija on vähemmän kuin 40 mm akseli lepää prismanmuotoisen syvennyksen sisällä varmistaen tarkan mittauksen onnistumisen. Vetoakselin halkaisijamitan ollessa yli 40 mm mittauskärjet sopivat suoraan akselin pinnalle. Myös tässä tulee ottaa huomioon, että tunnistimen kierrekaapeli osoittaa ajoneuvon keskikohtaa päin.
Kun kaikki neljä mittaustulosta on tunnistettu ja tallennettu, ne voidaan helposti kutsua esiin painamalla ”Memory“-painiketta.

Ominaisuudet
- suuri mittaustarkkuus
- helppokäyttöinen
- toiminta ladattavista paristoista (3x AA 1,2 V / noin 1500 mAh)
- latauslaite (pistoke/verkko-osa) (KÄYTTÖ SALLITTU VAIN LADATTAVIEN AKKU-tyyppisten PARISTOJEN KANSSA)

HUOM! Ei Daimler AG:n hyväksyntää